Orzechy to świetny dodatek do codziennej diety. Zapewniają szereg korzyści zdrowotnych, takich jak zapobieganie chorobom serca, rakowi i cukrzycy. Orzechy są jednym z najlepszych źródeł białka i są bogate w tłuszcze nienasycone, które pomagają w obniżeniu poziomu cholesterolu. Wysoka zawartość błonnika sprawia, że są lekkostrawne i można je spożywać jako przekąski lub dodawać do różnych przepisów. Zawierają również antyoksydanty, które chronią nas przed wolnymi rodnikami oraz liczne witaminy, takie jak witamina E, K, B6, tiamina, ryboflawina, kwas foliowy, niacyna i kwas pantotenowy. Orzechy można dodawać do codziennej diety na wiele sposobów: jako przekąskę lub część posiłku, składnik wypieków i sałatek lub po prostu spożywać je na surowo, w celu uzyskania dodatkowego zastrzyku energii. Jakie orzechy są najczęściej wybierane przez klientów? 

Orzechy – najczęściej wybierane rodzaje 

Najpopularniejsze rodzaje orzechów to migdały, orzeszki ziemne, orzechy włoskie i orzechy pekan. Wszystkie te orzechy mają swój niepowtarzalny smak i wpływ na organizm. Migdały od wieków są podstawą wielu kuchni. Są bogate w składniki odżywcze i są dobrym źródłem białka. Wiadomo również, że migdały są dobre dla zdrowia, ponieważ są bogate w witaminę E, magnez i błonnik. Ten rodzaj orzechów może być spożywany na surowo lub pieczony. Orzechy pecan również są spożywane na różne sposoby – na surowo, pieczone, a nawet przerabiane na pieczywo i różnego rodzaju desery. 

Pragnąc zmienić swój wygląd i zrzucić kilka zbędnych kilka, często stosujemy radykalne zmiany, narzucając sobie drakońską dietę i ciężkie treningi. Tak intensywne zmiany zwykle kończą się niepowodzeniem, ponieważ doskwiera nam głód i zmęczenie. Zdarza się, że brakuje nam silnej woli i pomimo chęci, ciężko jest nam wdrożyć nowe, zdrowe nawyki. Wydaje nam się, że zdrowa dieta to taka, w której posiłki są małe i niesmaczne.  Takie przekonania to mity, dlatego wprowadzenie zdrowych nawyków najlepiej jest dokonywać u boku specjalisty, który przekaże nam niezbędną wiedzę z zakresu dietetyki. 

Jak wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe w codzienną dietę?

Samemu bardzo ciężko jest zmienić dotychczasowe przyzwyczajenia, szczególnie wtedy, kiedy brakuje nam wiedzy i doświadczenia. W Internecie i telewizji znajdziemy wiele poradników oraz przepisów na zdrowe posiłki, jednak ciężko jest stworzyć z nich spersonalizowaną i racjonalną dietę. Turnusy odchudzające to dobry sposób na rozpoczęcie zdrowego stylu życiu, ponieważ podczas takiego wyjazdu pod okiem ekspertów rozpoczyna się treningi oraz zdrową dietę.  Co więcej, na wyjazdach odchudzających spotykamy osoby, które również pragną schudnąć. Takie wzajemne wsparcie dodaje sił i przekonania, że nie jesteśmy w tym sami. Na wyjeździe mamy mniej pokus, a jak wiadomo to pierwsze dni i tygodnie są najcięższe. 

Zalety turnusów odchudzających

Będąc w grupie, stajemy się częścią pewnej społeczności. Działając wspólnie z innymi, trudniej jest nam ulec pokusie, ponieważ zawiedlibyśmy nie tylko siebie, ale też pozostałych uczestników. Dla osób początkujących wysiłek fizyczny jest bardzo trudny i dopiero widząc, że inni dają radę, zyskują motywację do działania. Wzajemne wsparcie i troska, dodają każdemu silnej woli oraz sił w tej trudnej walce. Będąc w domu na diecie, łatwiej jest nam złamać narzucone przez nas zasady, ponieważ nikt nas z nich nie rozlicza. Na zorganizowanym turnusie odchudzającym otrzymujemy wsparcie profesjonalistów w dziedzinie dietetyki i zdrowego trybu życia. Ich zadaniem jest nauczenie nas zdrowych nawyków, które będziemy stosować przez całe życie.  

Prowadzenie zdrowego stylu życia

Zdrowa dieta to przede wszystkim racjonalne odżywianie, bogate w warzywa i owoce. Zdrowa dieta nie oznacza tego, że już nigdy nie będzie można spróbować smażonych na tłuszczu potraw czy słodkich deserów. Racjonalne odżywianie to takie, w którym potrafimy zachować umiar w jedzeniu niezdrowego jedzenia. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jest to niezdrowe, jednak w małych ilościach nie jest to szkodliwe dla naszego organizmu. Poza dietą, w prowadzeniu zdrowego stylu życia, istotny jest również wysiłek fizyczny. Dla osób nielubiących sportów może być to codzienny spacer czy przejażdżka na rowerze. Jeśli brakuje nam motywacji, warto rozpocząć treningi z trenerem, który dopilnuje naszych ćwiczeń oraz ułoży odpowiedni dla nas plan treningowy. Siłownie organizują także zajęcia grupowe, podczas których wykonujemy ćwiczenia pod okiem instruktora.

Dzbanek filtrujący do wody to absolutny must have wyposażenia każdej kuchni. Takie dzbanki pozwalają na picie wody z kranu w jeszcze lepszej jakości i przyczyniają się do ograniczenia zakupu wody w butelkach. Producenci dzbanków dbają nie tylko o jak najlepszej jakości filtry, ale również o jak najlepszy design, aby dzbanek był jeszcze chętniej wykorzystywany w każdym domu. Przefiltrowana woda może być również używana do podgrzewania jej w czajniku. Dzięki filtrom twarda woda nie będzie pozostawiać tak dużej ilości kamienia, co sprawi, ze czyszczenia czajnika będzie konieczne dużo rzadziej. 

Jaki dzbanek filtrujący wybrać?

Na rynku pojawia się coraz więcej rodzajów dzbanków filtrujących i coraz ciężej jest zdecydować się na wybór jednego. Przed zakupem warto zwrócić uwagę na tworzywo, z którego jest wykonany oraz w czy jest on łatwy w utrzymaniu czystości. Pod tym względem najlepiej sprawdzą się dzbanki wykonanego z solidnego, a jednocześnie lekkiego tworzywa, które można umyć w zmywarce. Waga dzbanka ma znaczenie, szczególnie kiedy posiada on dużą pojemność. Przykładem takiego dzbanka jest dzbanek filtrujący aquaphor, który spełnia wymagania dotyczące filtrowania wody, a także pod względem wizualnym niczym nie różni się od najmodniejszych kształtów naczyń.

Dlaczego warto kupić dzbanek filtrujący do wody?

Jest wiele powodów, dla których warto wyposażyć swoją kuchnię w dzbanek filtrujący do wody. Pierwszym argumentem jest oszczędność w domowym budżecie, bo choć cena jednej butelki nie jest wysoka, to łączny koszt wydany na butelkowaną wodę w zestawieniu miesięcznym i rocznym daje już pokaźną sumę. Oprócz ograniczenia wydatków warto skorzystać z dzbanka do wody ze względów ekologicznych. Plastik to tworzywo, które rozkłada się bardzo długo. Składowiska śmieci zajmują znaczną część naszej planety, dlatego jeśli tylko jest to możliwe, warto ograniczyć ilość odpadów. Poprzez zmianę nawyku picia wody z butelki, na picie wody z kranu z dzbanka z filtrem, znacznie ograniczymy ilość plastikowych śmieci.